layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga

Friday, May 25, 2012

Hobi - DIY fridge magnet board

Do you like this story?


salam hari jumaat..

hari ni nak update tentang hobi..
well.. hobi saya kumpul fridge magnet. oleh kerana fridge magnet sudah memenuhi ruang fridge maka saya pun fikir-fikirkan cara terbaik untuk menyimpan collectible magnet saya ni.
kalau anda pun macam saya, dah tak tahu nak letak mana fridge magnetnya.. apa kata ikut cara ini..
nampak gambar di sebelah, saya dah letakkan magnet saya di satu board yang khas. macam mana nak dapatkan board ni?
caranya senang sahaja, saya beli magnet board putih di sebelah di IKEA. anda boleh juga guna white board  atau mana-mana magnet board yang sesuai. di IKEA ada jual pelbagai color magnet board tapi saya pilih yang putih sebab nak ilusi lebih bersih, menampakkan magnet saya dan senang nak match dengan apa kaler dinding pun.
untuk mencantikkan lagi magnet board tadi, saya pergi hantar buat frame kat kedai frame berdekatan rumah saya.. cost buat frame pun takder la mahal sangat, depends dengan frame apa yang kita pilih. so saya pilih frame warna putih ada line wrna silver. so memang matching la dengan board putih.


sekarang ni dah ada dua board yang penuh.. hasil collection sikit demi sikit. kalau dah bertambah ni nak cari dinding mana pulak nak tampal magnet board saya ni.

ok itu saja.. semoga mendapat ilham daripada idea ni.
selamat mencuba.

1 comment:

  1. very nice and superb collection.Jom jln3 ke blog sy di
    http://fridgemagnetonline.blogspot.com

    ~Nora

    ReplyDelete

Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.