layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga

Monday, July 4, 2011

marissa and feeding time...

Do you like this story?

marissa kan dah 7 bulan.. so sekarang ni marissa dah start makan regularly...
marissa pun dah suka makan bubur sekarang... jadi sekarang ni setiap hari saya akan masakkan bubur nasi untuk marissa.. nasib baik ada beli slow cooker hari tu,


jadi malam2 dah siap masukkan beras n sayur-sayuran ke dalam rice cooker..


jadi pagi-pagi hanya tunggu nak blend saja.. tugas blend memblend kita serahkan kepada daddy yer.. hehehhee
jadi mari kita share resepi bubur nasi marissa...
untuk bubur nasi saya akan varietykan flavour bubur marissa..
antara flavour yang selalu saya buat :
bubur nasi + carrot
bubur nasi + bayam
bubur nasi + carrot + bayam
bubur nasi + carrot + brokoli
bubur nasi + kentang
bubur nasi + kentang + ayam
bubur nasi + ayam + carrot
bubur nasi + ayam + carrot + kentang
bubur nasi + labu
bubur nasi + labu + ayam


marissa & mama


flavour ni saya akan tukar-tukar / selang-selikan.. kalau hujung minggu saya akan rebuskan ikan merah dan masukkan isi ikan merah ke dalam bubur marissa.. campur dengan sayur-sayuran..
sekarang ni kalau outing pun kena bawak bekalan makanan marissa.. di antara waktu makan pula, selalunya saya akan beri marissa makan buah-buahan seperti betik, dragon-fruit, pisang, tembikai...



marissa & daddy

saya pun baru try beri marissa makan jus buah yang diblend sendiri, saya try beri jus buah epal.. tapi muka marissa kelat masam2.. hehehe.. sebab air epal tu masam kot ikut lidah dia... sekali tengok muka marissa minum pun lawak jugak.. dalam masam2 tu pun masih nak bukak mulut.. heheheh


No comments:

Post a Comment

Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.