layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga

Friday, February 18, 2011

cross stich - hobi di masa lapang

Do you like this story?

sekarang ni saya ada hobi baru.. menambh pekerjaan yang sedia ada banyak iaitu cross stitch.. tapi takde la saya buat cross stitch yang complicated tu.. saya buat yang simple jer.. ni pun saya buat yang DIY yang saya beli kat Living Cabin.. dia ada pelbagai corak dan bentuk.. yang saya beli ni small wallet dengan corak love..
baru buat setakat ni... a long way to go...



set ni dilengkapi dengan kain cross stitch, benang & gambar corak sekali... kita perlu ikut jer corak tu.. lepas tu boleh jahit wallet tu..

kalau dah siap.. saya post gambar yang dah siap pulak...

actually cross stitch ni dah jadi macam satu terapi kepada saya... bila saya buat cross stich ni saya akan fokus.. bila saya fokus kat cross stitch ni saya akan lupa kepada masalah-masalah yang lain.. pendek kata mengurangkan bebanan fikiran... lagi satu, bila cross stitch ni dah menjadi rasa macam puas.. hehehehehhe ..
kepuasan diri ke tahap yang maksimum...

baiklah... itu sahaja setakat ni.. akan bersambung bila cross stitch ni dah siap..

2 comments:

  1. masa zaman blajar dlu,suka wat cross stitch ni.gigih k buat malam2 dalam gelap.hahaha

    rindu nak bercross-stitch balik :D

    ReplyDelete
  2. Isma, fhm prasaan gigih tu.. :) selagi tak siap selagi tu jiwa kacau... Hehehe

    ReplyDelete

Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.