layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga

Sunday, October 19, 2008

chapter 2.. hari raya yang mulia

Do you like this story?


sambungan daripada hari raya pertama..

hari raya kedua.. 2nd oCt 08
  • malamnya gik mak aku dah bagi tugas ngan aku n adik aku.. cam biasa lah mun mak molah open house, gerenti tangan sik pande kering.. tok istilah bahasa sarawak.. tangan sik pande berenti.. ada jak keja nak dipolah.. awal pagi gik mak dah ngejut suruh bangun.. dah la malam ya tido aher.. rasa nak terbalit biji mata kenak suruh bangun.. mak sik puas hati ngetuk pintu bilit.. ngetuk penjan bilit k nyuruh mk duak adik ku bangun.. terpaksa la kamek duak melupakan tilam n bantal empuk ..
  • dah siap2 mandi semua.. cam biasa lah.. destinasi utama adalah dapur.. siapkan kuih biskut nak di hidang.. raya kali tok tugas aku ringan sikit sebab kali tok banyak helper open house mak.. jadi tugas aku raya kali tok dah di upgrade.. jadi tukang hidang air jak... sik lah lelah gilak..
  • orang yang aku tunggu2 mestilah tunang aku.. heheh.. nya pun sik pat lepas jadi orang gaji open house rumah mak aku.. siannya... sik pa demi aku dan mak mertua nya.. hehehhehe
  • so cam biasalah.. open house berlalu.. petang baruk aku la menang tangan... dapat rilek sikit...
  • so agenda malam raya, g berjarah rumah mak mertua aku untuk kali kedua.. hehehe .. kali tok aku sik pat lari.. berjarah dalam kampung gi umah sanak saudara.. sesi memperkenalkan aku dengan family tunang aku.. walaupun aku agaklah penat tapi aku gagahkan juak... demi tunang aku n mak mertua aku ... hehehehe.. so tutup chapter hari raya kedua..
hari raya ketiga... 3rd Oct 08
  • hari raya ketiga.. open house rumah aku pun gik.. rumah kat matang.. a.k.a rumah bapak aku.. maklumlah aku banyak gilak umah...
  • cam biasalah pagi2 gik bilit aku dah kenak ketuk.. kenak suruh bertugas.. nang hari raya tok keja aku bertugas ajak2.. maklumlah hari raya tok raya last aku jadi orang bujang.. tahun depan raya aku dah jadi isteri orang..amin...
  • so tugas aku pagi2 tolong aunty aku apa yang patut.. heheh.. n tugas aku pun molah laksa sarawak.. tunang aku yang tersayang ya nak makan laksa sarawak..
  • hari ya kira laku la laksa yang aku polah sampe aku terpaksa pegi ke kede balit carik bahan agik pake molah laksa takut tunang aku sik sempat nak makan...
  • malam dalam kul 8 malam camya baruk la tunang aku sampe umah bersama dengan mak n bapak mertua n 2 orang adik ipar aku... so apa gik tugas aku.. jadi waiter la.. menyediakan makan minum tunang aku...
  • dah makan2 minum2.. bloya pun udah.. biasalah nak mun orang tua bertemu.. apa gik la nak diloya sidaknya selain pasal i dgn tunang i.. dengar jak la...
  • lepas tunang aku balit.. tugas aku belum selesai.. terpaksala aku jadi cleaner bertauliah.. kul 12 mlam baruk la aku setle mengemas dak dapur.. ahernya aku tido kepenatan...
sambung esok gik.. hari raya keempat..

No comments:

Post a Comment

Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.