layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga
Showing posts with label cuti-cuti malaysia. Show all posts
Showing posts with label cuti-cuti malaysia. Show all posts

Friday, May 4, 2012

jom cuti-cuti - Gold Coast Morib Resort

Do you like this story?

ha.. saya baru berkesempatan nak update...

kepada anda yang bercadang nak bercuti - cuti hujung minggu atau saja nak bawak anak jalan-jalan atau nak bawak diri sendiri jalan - jalan pun boleh, apa kata terjah ke Gold Coast Morib Resort.

Perjalanan ke Gold Coast Morib Resort ni, kalau dari rumah saya agak dekatla, kerana ia menghala ke arah Banting. Masih lagi dalam negeri Selangor, bukannya Gold Coast Australia ok.

Apa yang ada kat Gold Coast Morib ni, ada theme park yang comel, takder la besar gedabak macam Sunway Lagoon tu yer.. Bilik dia pun agak ok siap ada jakuzi lagi. Kalau nak honeymoon berjakuzi boleh la pegi ke sini.

Kalau nak dapatkan katil ala-ala bali, kena pilih yang menghadap car park. Oleh kerana kitorang lebih kepada berlibur dan menghiburkan hati marissa maka kitorang pilih bilik twin sharing menghadap theme park. Bilik dia pun agak besar dan selesa.

Demi mengelak kebanjiran manusia, kitorang spend 2 hari 1 malam during weekdays, ambik pakej bilik lengkap dengan buffet dinner & buffet breakfast. Masa kitorang pergi tu ada a few company yang buat teambuilding kat situ, (bolehlah suggest kat bos pas ni buat team building kat sini). Kawasan persekitaran dia boleh dikatakan agak cantik jugak dan selesa. Ada private beach, ada restoran atas air dan lain-lain. Kalau nak ke Pantai Bagan Lalang pun dah dekat jugak dari Morib ni, so kalau malam-malam nak spend masa makan seafood boleh la menghala ke Pantai Bagan Lalang.

btw theme park dia rasanya tak mewajibkan swimming attire yang lengkap as long as sesuai sudah memadai.. kalau nak tahu juga, Gold Coast Morib ni adalah lokasi penggambaran Langkah Bendul DRAMA TV Astro tu, part yang Fizz Fairuz, bawak Amy Mastura pergi honeymoon tu.. dan tak jauh jugak daripada bukit JUGRA.

Tak payah cerita panjang-panjang, korang layan jer la gambar ni ok..

main entrance

marissa yang tak sabar nak bermain-main di theme park
jakuzi dan toilet ada tingkap boleh bukak dari bilik
sekitar theme park

marissa yang excited

Jangan lupa like kami FAN PAGE ALMARI VITAMIN di facebook.com/almarivitamin. ada give away untuk fans semua...

lawati blog almarivitamin kami juga..  http://almarivitamin.blogspot.com 



Saturday, July 31, 2010

Dalam satu bungkusan..

Do you like this story?

huh.. lamanya tak update blog ni.. dah bersawang-sawang dah..

actually bukannya takder citer yang nak dikongsikan tetapi entah tetiba jer dalam bulan july ni cam busy semacam jer..

hari ni baru la macam boleh bernafas sikit...<<< ni merujuk kepada hari rabu..

yer la last week attend training kat training center for 3 days..  sebabnya nak kejar kpi .. training hours tak cukup 40 hours la plak.... sekali dah g training, melambak-lambak la plak training yang kena attend.. huhuhuhu... hentam sajalah labu...

semalam pulak buat UAT dengan user.. hari khamis ni pegi dengar orang bercakap-cakap
lepas tu next week buat training lagi dengan user..
lepas tu pegi training lagi...
lepas tu barulah boleh relax.. itupun kalau boleh...

entah kenapa bulan july ni pack semacam jer.. tak cukup dengan keje yang ada bertambah lagi dengan masalah kerja yang tiba2 muncul.. dicampur tolak lagi denngan kehidupan peribadi.. memang busy memanjang la...

well.. oleh kerana asyik busy jer kan.. dikesempatan yang ada ni kita masukkan semua dalam satu bungkusan... hahha..
dari citer lama sampaila ke citer terbaru... cam poyo jer.. macam la ada orang nak tahu.. tapi apa ku kesah.. janji boleh tulis.. hahah.. mana tau boleh buat novel... wakakakaka.. ada-ada jer yang aku bebelkan..

well kita nak start dari mana yer...

nak menunjukkan betapa busynya aku .. huhuhuh. ni nak citer pasal buku cerita yang aku beli tapi tak menyempat-nyempat lagi untuk dihabiskan..
ada 3 buku waiting list..
bila la nak baca suma buku ni...
oleh kerana tak sempat lagi nak menghabiskan baca buku citer ni, so aku tak leh nak bagi review kat korang tentang novel ni.. tapi aku baru baca sikit baju pengantin mak andam tu, layan jugak citer die..

oleh kerana dah sebulan lamanya blog ni tak update .. kiter mulakan dengan citer yang paling basi sekali...

recap ---- > hujung bulan june hari tu, company hubby buat family day untuk staff & keluarga mereka...
jadi, family day tahun ni company hubby buat gathering ramai-ramai kat genting.
so we all stay kat awana genting resort and spa for 3 days 2 nights.
jadi hari jumaat 25.6.2010 tu aku saja ambik cuti, sebab nak setelkan hal-hal kat umah - (ala keje-keje biasa sebelum keluar daerah mengemas, mencuci baju, packing dan yang seangkatan dengannya).
antara aktivti family day tu .. malam 25 jun tu ada dinner di GICC.. pastu hari sabtu pulak kitorang semua diberi tiket free utk bersuka ria di Genting Theme Park...

tak sanggup rasanya nak main benda ni...

weeehuuuu.. lihatlah pipi ku yang semakin bulat & tembam.. 
takper... heheheheh ...tembam & bulat itu membawa berkat.. heheheh

   view from our room... sun shiny day..
view from our room... early morning... awan berarak..

then hari ahad pulak ada sukaneka.. so petang ahad tu boleh balik umah...

masa untuk balik.. hari hujan malu malu...


so habis cita family day & genting..

so awal july seperti biasa la busy dengan tugas tegar ku... awal bulan .. user nak data.. jadi haruslah memastikan data berada di persekitarannya... eheh.. ye ker.. yer la tu.. heheheh

lepas tu plak kan.. aku nak citer pasal kesukaan aku.. aku suka notebook.. ni cth notebook yang aku ada..

my collection.. the blue one i reserve for my baby..

kebanyakkanya aku tak pakai pun lagi.. kalau ikutkan hati banyak lagi notebook yang aku berkenan tapi kan.. kawal .. kawal.. jangan teroverdos pulak.. hehehe...

lepas tu kan... aku nak cita pasal perasaan aku pulak..
perasaan sekarang ni berbaur-baur especially menyambut ketibaan orang baru..
neves.. happy.. cuak.. neves nak jadi mommy.. neves nak bersalin.. at the same tak sabar nak tunggu kelahiran our baby.. waaa.. aku bakal menjadi seorang ibu.. at the same time jugak.. prepare apa yang patut untuk menyambut kelahiran baby ni nanti..

selain itu.. aku tak sabar nak balik rumah aku kat sarawak.. banyak mission yang aku nak laksanakan.. one of it is.. deco bersama suzanne.. aku nak deco-deco bilik aku kat sana.. yoyo oo. jer aku ni..

lepas tu aku nak bukak balik majalah sekolah aku.. haaa.. ni misi mengenakan orang.. waaa.. jahatnyer.. hehehe.. ni edisi mengenang balik zaman lampau la.. tunggu korang erk.. sapa-sapa yang rasa dia makan cili.. mula-mula la buat baik ngan aku sekarang.. hahahhaaha.. mesti budak-budak ni nerves.. tengok-tengok aku yang terkena dulu..

lepas tu.. kan sekarang ni dah dekat bulan puasa.. jadi kat ofis aku orang dah start mempromosikan tempahan biskut raya... heheh.. so di sini aku pun nak mempromosikan kek lapis sarawak..

sapa-sapa yang berminat untuk tempahan  boleh la tinjau-tinjau blog ni yer.. http://ladysue-blogshoppe.blogspot.com/

http://ladysue-blogshoppe.blogspot.com


pelbagai jenis dah rasa kek lapis ada.. di jamin sedap.. tak rugi membeli..
singgah la blog ni yer.. banyak kek lapis sampai rambang mata nak pilih.. hehehehhe


ok la..citer ni pun habis.. setakat ni jer idea yang aku ada buat masa ni...
ada lagi.. ziha... saya tak buat lagi tag yang awak bagi tu.. heheheh.. hold dulu la yer...

nite u ooollllssssssssss

Wednesday, February 17, 2010

back to office... Penang Story

Do you like this story?

morning semua..

lamanya tak update blog nih.. dah bersawang-sawang dah ni..
last week aku cuti seminggu, dari hari isnin hinggalah jumaat sebabnya my mom datang melawat aku di bumi malaya ini..
actually post ni aku dah start tulis dari last week.. tapi daripada last week, tak habis2 lagi post yang aku nak tulis ni.. asyik sekerat jalan jer.. pastu save.. hari ni barulah ada masa nak melawat blog aku ni.. tu pun sebab ramai orang cuti kat opis nih.. nak update kat umah cuti CNY, aku pulak tak melekat di rumah.. berjalan saja kerjanya... dah naik lenguh dah kaki nih...
back to my story pasal penang.. last 2 week, melawat bandar penang...bandar unesco.. hehehhe..
well, dari pengamatan aku.. the best thing about penang are...
1. building
well.. sebab aku cakap building no 1 kerana aku suka building lama-lama ni.. kat penang.. banyak building lama masih di pelihara dengan baik... even building baru pun dibina mengikut kolonial style.. especially hotel-hotel, bank-bank, restoran, pejabat kerajaan.. sangat menarik.. rasa macam nak masuk jer dalam bangunan tu...
2. makanan
kat penang.. pelbagai makanan boleh dapat.. lagipun memang ramai orang dah tahu penang memang banyak makanan yang sedap.. especially mamak style or chineese style.. laksa penang.. pasembor.. nasi kandar.. char kuew tiaw.. banyak lagi la
3. night life
kat penang.. night life dia much happening compare to siang.. siang macam takder orang jer... sunyi, tapi bila malam terus bertukar wajah.. maybe siang orang pergi kerja malam barulah ada masa nak berlibur.. lagipun penang di banjiri dengan tourist.. so tourist lebih suka night life daripada siang...
well that is my opinion.. lain orang lain pendapat...
so.. sepanjang di penang... seperti kebanyakan pelancong-pelancong yang lain... mestilah melawat tempat-tempat glamour di penang.. jalan-jalan di ferinnghi.. melawat shopping mall, makan-makan... cuci mata.. macam-macam lagi la..
for me Penang not bad.. banyak lagi tempat yang tak habis nak explore.. maybe di masa yang lain.. tapi kalau compare Penang to Sabah.. i prefer sabah lagi.. i love sabah.. especially bab seafood.. hiihhhih..
tapi yang penting sekali i love Sarawak... sarawak tanah air ku..

nanti update on journey to penang.. update on photos... post ni dulu..
Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.