layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga
Showing posts with label Aidilfitri. Show all posts
Showing posts with label Aidilfitri. Show all posts

Tuesday, September 28, 2010

baru nak update blog

Do you like this story?

weeeehuuu...
lamanya tak menyinggah di blog sendiri.. apatah lagi nak menyinggah di blog orang lain..
bukannya apa... vitamin M sedang menguasai diri.. ingatkan hari raya hari tu cuti panjang-panjang bolehlah meng-update blog... rupa-rupanya habuk pun takdak...
hari raya tahun ni masuk tahun ke dua bersama suami tak balik sarawak untuk beraya..
tahun lepas tak balik disebabkan kekangan kerja..
tahun ni plak sebab dah alang-alang nak balik sarawak untuk cuti bersalin bulan 11 nanti.. jadi simpan cuti..
terpaksa la berkorban sikit.. insyAllah tahun depan balik raya..
raya tahun ni pendek kata memang tak sambut raya langsung.. beli biskut just untuk standby jer incase rumah kena serbu... baju raya pun tak beli.. lebih kepada membeli barang2 baby..
alhamdulillah juga ramadhan tahun ini saya telah berjaya menamatkan puasa saya dengan jayanya...
setelah sekian lama tiada istilah tamat puasa.. akhirnya tahun ni tamat jugak puasa saya... yea !!!! syabas kepada saya.. alhamdulillah..
jadi doktor pesan lepas puasa.. maksudnya bila dah raya la tu.. kena makan banyak sikit sebab berat badan dah turun... weee.... jangan skip waktu makan... demi pembesaran baby.. dan juga ibunya.. wakakakakka..
perut pun semakin bulat.. sesuai dengan angka 8.. 8 bulan.. rasa macam cepat jer masa berlalu...
sedar tak sedar dah 8 bulan kandungan..

my 8th months bump
yessssss!!!!! tak lama lagi boleh balik sarawak... inilah masa yang ditunggu-tunggu...dinanti-nanti.. pendek kata.. makan tak kenyang .. mandi tak basah...
actually tinggal a few days jer lagi nak balik sarawak pun..
itu adalah antara sebab musabab malas nak update blog.. sebab fikiran ni dah takde benda lain nak fikir selain fikir balik sarawak.. kat ofis pun fikiran mengelamun jauh.. bukannya nak fikir buat kerja sangat pun... nasib baik la jugak tak banyak keja berfikir yang kena buat..
pendek kata kalau orang sarawak cakap.. dah kejeron nak balit dah...
well... satu bag dah siap packing dah... cuti pun dah apply.. tinggal nak setelkan hal-hal kat umah.. mengemas segala bagai... yang penting sebelum balik bercuti sarawak.. rumah kena berada dalam keadaan yang menenangkan.. lagipun mr alif akan berkursus 2 minggu di klia selepas hantar saya balik ke sarawak.. jadi kena pastikan everything kemas sekemasnya...
yeehhaaa... hujung minggu ni boleh bersantap dan bersenang lenang di rumah ku yang indah permai...
tapi cam cuak jugak nak naik flight weekend ni.. harap2 everything ok.. kesihatan pun harap dalam keadaan yang tip top..
segala jenis surat dah mintak doktor kat sini sediakan.. sampai jer sarawak nanti terus register kat hospital yang nak bersalin... harap2 takder la masalah yang tak dijangka berlaku nanti.. harap2 segalanya dipermudahkan oleh-NYA.. amin...
baiklah... itu sahaja update setakat ini... nanti bila dah start cuti, kita update sakan sampai tak hengat...

Tuesday, October 21, 2008

chapter 3 ... hari raya yang mulia..

Do you like this story?

hari raya keempat..

aktiviti hari raya keempat adalah melawat sanak saudara n pegi ke rumah sanak yang molah open house.. dah penat2 kita molah open house utk orang .. turn kita gik pegi open house umah orang.. so tunggu fiance i datang, then baruk la gerak sekali dengan dak bapak n adik2 anak2 cucu cicit.. sengan2 muat kereta..
sik la banyak gilak umah di jalan.. sengan-ngaan nyawa tahan..
time tok la mbak nembiak g collect duit raya..
gi open house sampe petang jak... kakya malam nya g jalan2 cari jalan yang lurus.. hehehhe.. malamnya g main boling dengan baju kurung.. terpaksa la aku bersinsin dengan kain.. dah la kain sempit.. terkedek2 jak aku berjalan nak nikam bola boling.. nasib la orang sik rami.. so layan jak la.. dah la sik fair.. alif my fiance sik pake baju melayu.. ne ndak senang jak nak main boling... nyesal sik nyuruh nya make baju melayu.. sik apa.. nasib nya save malam ya.. lain kali suruh jak la k baju melayu.. hehehhe

so day 4 end dengan kamek duak g makan kat satok... lepas ya balit umah...

Sunday, October 19, 2008

chapter 2.. hari raya yang mulia

Do you like this story?


sambungan daripada hari raya pertama..

hari raya kedua.. 2nd oCt 08
  • malamnya gik mak aku dah bagi tugas ngan aku n adik aku.. cam biasa lah mun mak molah open house, gerenti tangan sik pande kering.. tok istilah bahasa sarawak.. tangan sik pande berenti.. ada jak keja nak dipolah.. awal pagi gik mak dah ngejut suruh bangun.. dah la malam ya tido aher.. rasa nak terbalit biji mata kenak suruh bangun.. mak sik puas hati ngetuk pintu bilit.. ngetuk penjan bilit k nyuruh mk duak adik ku bangun.. terpaksa la kamek duak melupakan tilam n bantal empuk ..
  • dah siap2 mandi semua.. cam biasa lah.. destinasi utama adalah dapur.. siapkan kuih biskut nak di hidang.. raya kali tok tugas aku ringan sikit sebab kali tok banyak helper open house mak.. jadi tugas aku raya kali tok dah di upgrade.. jadi tukang hidang air jak... sik lah lelah gilak..
  • orang yang aku tunggu2 mestilah tunang aku.. heheh.. nya pun sik pat lepas jadi orang gaji open house rumah mak aku.. siannya... sik pa demi aku dan mak mertua nya.. hehehhehe
  • so cam biasalah.. open house berlalu.. petang baruk aku la menang tangan... dapat rilek sikit...
  • so agenda malam raya, g berjarah rumah mak mertua aku untuk kali kedua.. hehehe .. kali tok aku sik pat lari.. berjarah dalam kampung gi umah sanak saudara.. sesi memperkenalkan aku dengan family tunang aku.. walaupun aku agaklah penat tapi aku gagahkan juak... demi tunang aku n mak mertua aku ... hehehehe.. so tutup chapter hari raya kedua..
hari raya ketiga... 3rd Oct 08
  • hari raya ketiga.. open house rumah aku pun gik.. rumah kat matang.. a.k.a rumah bapak aku.. maklumlah aku banyak gilak umah...
  • cam biasalah pagi2 gik bilit aku dah kenak ketuk.. kenak suruh bertugas.. nang hari raya tok keja aku bertugas ajak2.. maklumlah hari raya tok raya last aku jadi orang bujang.. tahun depan raya aku dah jadi isteri orang..amin...
  • so tugas aku pagi2 tolong aunty aku apa yang patut.. heheh.. n tugas aku pun molah laksa sarawak.. tunang aku yang tersayang ya nak makan laksa sarawak..
  • hari ya kira laku la laksa yang aku polah sampe aku terpaksa pegi ke kede balit carik bahan agik pake molah laksa takut tunang aku sik sempat nak makan...
  • malam dalam kul 8 malam camya baruk la tunang aku sampe umah bersama dengan mak n bapak mertua n 2 orang adik ipar aku... so apa gik tugas aku.. jadi waiter la.. menyediakan makan minum tunang aku...
  • dah makan2 minum2.. bloya pun udah.. biasalah nak mun orang tua bertemu.. apa gik la nak diloya sidaknya selain pasal i dgn tunang i.. dengar jak la...
  • lepas tunang aku balit.. tugas aku belum selesai.. terpaksala aku jadi cleaner bertauliah.. kul 12 mlam baruk la aku setle mengemas dak dapur.. ahernya aku tido kepenatan...
sambung esok gik.. hari raya keempat..

Thursday, October 16, 2008

chapter 1... hari raya yang mulia....

Do you like this story?



hari raya yang bahagia..

hari raya kali tok.. hari raya yang membahagiakan.. n lain dari hari raya yang selalu.. sebab ada satu kelainan yang ketara pada hari raya tok... u know i know la..

hari raya tok juak kira hari raya yang agak membusykan buat aku.. pendek kata jadual hari raya aku adalah jadual hari raya yang pack.. padat dengan aktiviti.. rasa menteri jak..

day before raya ... 30th Sept 08
  • day before raya.. me n my fiance g ke pasar, berbeli dak daging, dak ayam, dak buah k masak hari raya.. but before that.. g kede gunting rambut.. mbak si encik alif tok g gunting rambut nya yang panjang ya.. hehehe.. lamak juak la kat salun rambut tok.. belek2 buku.. ahernya maok gunting rambut ikut fesyen dalam buku ya ala2 pelakon korea... hehehe.. kalah la pelakon korea... dah habis gunting, cam besa la mun gunting rambut kat salun, for sure la nya style kan rambut kita.. hehehe.. nasib gambar rambut nya dah kenak style sekda kat i, mun sik dah kenak upload dalam tok..
  • lepas gunting rambut semua... balit umah jap ambik brang n kakya g balit kampung.. g berbuka puasa kat umah tunang ku...
  • lepas ya g umah mak.. umah mak pun sik jauh dari rumah nenek n tunang.. so g umah mak, kelaka2.. minum2.. pasya baruk la g umah nenek.. dalam kul 9 camya baruk la sampe umah nenek...
hari raya pertama .... 1st Oct 08
  • hari raya pertama.. kamek orang sefamily berkumpul di rumah nenek aku di samarahan.. last posa gik mk orang dah berkumpul rami2 di rumah nenek aku.. rumah nenek aku dekat dengan rumah tunang aku.. so aku pun suka la.. hehehe.. senang kit nak g umah bakal mentua berjarah hari raya..
  • panjang gik cita hari raya pertama tok... pagi raya, cam besa la.. bangun awal.. iron baju raya.. tolong2 orang kat dapur.. mandi.. n berjarah raya dengan nenek.. bapak .. aunty2..
  • lepas ya baruk la mk orang g umah mak.. berjarah ngan mak.. lamak juak la lepak2 umah mak.. cam besalah.. mun dah temu ngan mak.. apa gik proses memanjakan dirik la...
  • tengahari dalam kul 2 camya, balit rumah nenek gik.. ilek2 jap.. then baruk la g umah tunang i yang tercinta...
  • then.. lepas maghrib mk duak g umah mak agik.. kali tok wif my fiance.. cam besa.. mun kat umah mak, lepak2 tangkap gambar .. makan2.. then dalam kul 11 lebih baruk la my fiance balit umah nya pun.. aku n adik tido umah mak.. sebab esok nya aku kenak jadi orang gaji graduate umah mak.. tolong mak open house on hari raya kedua...
hari raya kedua.. to be continued..
Share

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.