layari Almari Vitamin utk pelbagai lagi vitamin untuk kegunaan seisi keluarga

Thursday, June 17, 2010

cuti-cuti jakarta, bandung... day 3 - 28th May 2010

Do you like this story?

weehaaa.. kita sambung semula story kita dalam journey kami ke Jakarta..

malam sebelum tu packing ala kadar jer sebab dah nak check out dari Cipaku Garden Hotel dan akan check in pula di Prasada Mansion di Jakarta..
so, pagi tu supir kami datang agak awal sedikit tapi kami dah janji untuk gerak dalam pukul 9. jadi masa yang ada tu kami gunakan untuk breakfast terlebih dahulu di hotel.

selepas check out, kami terus ke destinasi yang dirancang iaitu rumah Mode.. masih ada lagi yang perlu dibeli untuk buah tangan kepada sanak saudara..
sampai jer kat Rumah Mode, ramai orang sudah menunngu di luar untuk masuk kerana Rumah Mode belum lagi buka... so kami menyempatkan diri untuk ambil gambar..kebetulan juga hari tersebut adalah Wesak Day, jadi di Bandung sudah mula dipenuhi dengan umat manusia dari seluruh pelusuk Jakarta.

setelah membeli belah, kami terus bergerak keluar dari kota Bandung menuju ke Jakarta melalui Puncak. kebetulan juga supir kami bersetuju untuk membawa kami ke situ..
on the way nak ke puncak pun boleh tahan jam jugak jalan dia.. i spend most of the time ke puncak dengan tidur.. nak tidur dengan lena pun tak best sebab jalan dia berbukit bukau macam jalan ke cameron highlands..
sepanjang jalan di daerah Puncak tersebut banyak ladang-ladang teh dengan permandangan yang hijau belaka...
 sampai jer di puncak, rehat sekejap dengan ambik gambar di hot spot lepas tu kami terus bergerak ke Bogor...

on the way ke Bogor, jalan memang jam giler-giler di kedua-dua belah arah.. jam tahap gaban la... jam yang sampai tak boleh gerak especially jalan menghala ke Bandung... masssyarakkkkatttt... boleh 'masuk wad dibuatnya'.. tension giler la... jam dia dari sepanjang jalan kampung sampai la ke highway sampai la ke tol...
nasib baik la jalan menghala ke Jakarta tu tak jam seperti jalan menghala ke Bandung.. kalau tak entah pukul berapa la kami sampai di Jakarta...
di Bogor banyak terdapat kilang membuat hand bag atau tas tangan, so supir kami membawa kami ke beberapa kedai handbag, tapi tiada satu pun yang aku berkenan... mungkin juga keadaan jam yang tak reti-reti nak cool down membuatkan aku macam give up..
sudahnya aku mengajak husband aku terus ke jakarta sahaja.. lagipun waktu sudah beransur petang dan kitorang belum lagi singgah makan.. nasib baik la aku ada bawak bekalan coklat.. boleh la mengisi perut yang kosong...
so we decide untuk makan seafood sesudah sampai di Jakarta nanti. Supir kami terus membawa kami ke Ancol. Ancol ni macam taman tema jugak la.. ada macam-macam dalam Ancol ni..

Ancol

kitorang pun tak explore... kitorang hanya singgah di restoran seafood tapi malangnya orang terlalu ramai sampai makan pun kena tunggu turn... waiting list gitu... daripada kitorang menunggu lama yang tak tahu kesudahannya, kami decide untuk ke seafood restaurant yang lain saja.

selepas dinner, kitorang decide untuk terus ke ke hotel saja. Di Jakarta kitorang check in di Prasada Mansion, sebuah hotel baru yang dibina pada tahun 2009.

oleh kerana hotel tersebut hotel baru, daripada review yang dibaca, ramai yang tidak tahu kedudukan hotel tersebut walaupun lokasinya berdekatan dengan golden triangle.. supir kami hanya tahu nama jalan tapi tidak tahu kedudukan sebenar hotel tersebut.. nasib baik la kitorang tak sesat dalam misi mencari hotel...
sampai je di hotel, kami terus check in dan berehat di bilik...

time for rest setelah sehari suntuk duduk melepak di dalam kereta menghayati "keindahan" traffic jam..

to be continue on day 4 trip to jakarta...

exclusively brought to you by ladysuerauf.blogspot.com

1. Salam,
    Jom pegi bandung murah jer 199rm perpax for 3day 2night (included hotel, transport, and entrance fee)

Tentative Program
    Day1
    *Tiba di airport Bandung
    *Pasar Baru trade center
    *Lunch Check in Hotel
    *Toko Tiga ( Branded Jeans )
    *Membeli-belah di Factory Outlet
    At Jalan Riau (Heritage,
    Cascades,The Summit, For Men, The Stamp,Terminal Tas, dan The
    Secret )
    *Dinner dan kembali ke Hotel

Day2
    *Gunung Tangkuban Parahu
    *Ciater Hot Spring
    *Kebun Strawberry and tea park
    *Lunch
    *Membeli-belah di di Rumah Mode & Cihampelas Jeans Centre
    *Membeli-belah di Jalan Dago (Grande, Episode, Edward Forrer, Natural, etc)
    *Dinner & kembali ke Hotel

Day3
    *Check out Hotel
    *rumah kain sulam kat taman kopo
    * cibaduyut-shoes and jacket leather original
    *Oleh-oleh Bandung (cake Lapis, Brownies, Kartika Sari and Amanda)
    *Airport transfer

Term and condition
    *included transportation for 3day2night type kereta 7seater all included
    *included 3 room deluxe ~king bed size hotel 3star also include free buffet breakfast
    *included entrance fee tangkuban perahu sahaja
    *Tentative bersifat Free & Easy, program boleh diubah mengikut keadaan semasa
    *minimum 6 pax
    *not included ticket flight and airport tax
    *we dont need deposit~all payment at last day in bandung

~saya pon sedia sewa kereta dan driver rate 125rm/day /kereta (included driver, kereta 14hour,petrol,parking,toll,& driver meal)~

Mohd Tony
    Whatapps / call / sms :
    +62 858 6137 8328 (fast response)
    Email :
    Tonytransportbandung@gmail.com

2. Salam Tuan / Puan

MBTS Mutiara Bandung Transport Solution menyediakan Khidmat Transport Di Bandung & Jakarta. Pemandu berpengalaman, mesra,jujur, dan peramah

Free & Eazy Program Tour (semua tempat di bandung)

Kereta + Pemandu +Parking +petrol + tol + makan pemandu ( semua dalam pakej)

Rate Kereta Taip Daily/14 hour from 8am yo 10 pm

Suzuki APV ( 7seat ) 125 RM

Toyota Avanza ( 6seat ) 125 RM

Toyota Innova ( 7seat ) 160 RM

KIA Pregio ( 10seat ) 170 RM

Isuzu Elf ( 10-15 seat ) 195 RM

Isuzu Elf Long (16-19seat) 270RM

* no extra caj kalau nak pegi tangkuban perahu or kawah putih (dalam beza hari)

* we dont need deposit and no penalty if cancle

CALL / hubungi / sms / whatsapp / konsultasi percuma

WhatsApp : +62 858 6137 8328 (Fast Response)

pin blackberry : 746c d4ce

email : tonytransportbandung@gmail.com

Widgets

March's people

Attractive personality. sexy. Affectionate. Shy and reserved. Secretive. Naturally honest, generous and sympathetic. Loves peace and serenity. Sensitive to others. Loves to serve others. Easily angered. Trustworthy. Appreciative and returns kindness. Observant and assesses others. Revengeful. Loves to dream and fantasize. Loves traveling. Loves attention. Hasty decisions in choosing partners. Loves home decors. Musically talented.Loves special things. Moody.